První příznaky menopauzy: Poznejte těchto 5 typických znaků

Menopauza je období v životě každé ženy, na které se skoro žádná z nás netěší. Samozřejmě, konečně nám odpadne starost o ochranu proti početí, protože počít přirozenou cestou v pokročilém věku už jednoduše nejde. Co když si ale nejste jistá, že už k vám přichází?

Menopauza je období, v průběhu kterého žena posledních 12 měsíců nemenstruovala. Jelikož to znamená, že vyhasla funkce vaječníků, není možné, aby přirozeně otěhotněla. První známky menopauzy se obvykle objevují mezi 45. až 55. rokem života ženy, ale mohou se objevit i dřív (v takovém případě hovoříme o předčasné menopauze).

Toto období ženy většinou nevnímají pozitivně, protože jejich těla procházejí velkou změnou, která obvykle ovlivňuje jejich každodenní fungování.

Jaké má menopauza příznaky? A existují metody, jak si od jejích negativních projevů nějak ulevit?

Příznaky menopauzy

Mezi hlavní příznaky menopauzy patří změna menstruačního krvácení. Perioda může být méně pravidelná a také můžete silněji krvácet. Také si jistě vzpomenete na návaly horka a pocení, které se mohou dostavit prakticky kdykoliv během noci a dne.

Mezi další příznaky menopauzy patří:

  • Vaginální suchost
  • Deprese a úzkost
  • Přírůstek na váze
  • Rychlejší tlukot srdce
  • Ztráta kostní hmoty

A široké spektrum dalších projevů, které naznačují, že žena již nezadržitelným tempem stárne. (Což prakticky žádnou ženu netěší.)

Domácí úlevové prostředky na menopauzu

Pokud se budete 10-12 let potýkat s nepříjemnými projevy menopauzy (ano, tak dlouho to někdy trvá), je pochopitelné, že se nebudete cítit příliš v pohodě. Zároveň platí, že jde o přirozený jev, takže lékaři se nebudou snažit najít způsoby, jak vám od příznaků menopauzy pomoci.

Naštěstí pro vás nemusíte trpět. Nebo minimálně ne tak moc. Bohatě stačí, když vyzkoušíte některé z babských rad, kterými se řídí ženy napříč zeměkoulí.

Doplňky stravy na menopauzu

Během menopauzy dochází k odlišné činnosti ženských hormonů. To je sice nepříjemné, ale naštěstí existují doplňky stravy pro ženy, které obsahují bylinky s fytoestrogeny. Ty dovedou určitým způsobem simulovat ženské pohlavní hormony, takže mohou zmírňovat nepříjemné projevy přechodu.

Hlavně v klidu

Když na vás udeří záchvat pocení a horka, může vám to způsobit řadu nepříjemných momentů. Z toho důvodu se vyplatí mít na různých místech něco na převlečení, antiperspirant, dostatek nápojů a například i malý větráček/vějíř, který můžete nosit v tašce. V ložnici také nemějte těžké přikrývky a deky, které by mohly návaly horka zhoršovat.

Pohybová aktivita

Vhodně zvolená pohybová aktivita vám může pomoci udržet pod kontrolou váhu, která má v tomto období tendence narůstat do nevídaných výšin. Sport také podporuje dobrou náladu a posiluje kosti.

Komunikace

Jako zralá žena byste na sobě neměla nechat štípat dříví. Pokud je to potřeba, říkejte ne a hajte svoje hranice. Také se nebojte říct o pomoc, pokud cítíte, že něco nezvládáte.

Relaxační techniky

Menopauza vám nebude znepříjemňovat život, když si osvojíte pár relaxačních technik, které vám pomohou se alespoň trochu uvolnit. Vyzkoušejte mindfulness, meditaci a dechová cvičení. Mnoha ženám pomáhá i hormonální jóga.

Jak můžete vidět, užívání doplňků stravy na menopauzu a změna životního stylu přispívá k celkovému zklidnění i v opravdu náročném životním období.

Zdroje informací

https://www.vasemenopauza.cz/menopauza/ – Příznaky menopauzy (česky)

https://www.healthline.com/health/menopause – Vše o menopauze (anglicky)

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *