Kickbox: Získejte formu a naučte se bránit!

Ženy rády sportují. Oproti mužům si ale vybírají fyzicky méně náročné typy pohybu. Například jógu, aerobic nebo tanec. Už jste ale někdy přemýšlela o tom, že byste si dala pořádně do těla během hodin kickboxu? Pokud ano, ale zatím si na tuhle aktivitu netroufáte, dodáme vám odvahu, proč s ním konečně začít.

Ženám se odedávna připisují vlastnosti, jako je trpělivost, preciznost a jemnost. Snáz si tedy ženu sportovkyni spojíme s gymnastikou, plaváním nebo s elegantní jízdou na ledních bruslích

Byla by však chyba se domnívat, že mezi námi nejsou takové, které se v lecčem podobají mužům. Mají drajv, dravost i chuť soutěžit a vyhrávat. (Což jsou ženy, se kterými se nejspíš nepotkáte na hodinách břišního tance, nebo jógy. I když, existují i výjimky, které potvrzují pravidlo.) Pokud se mezi takové ženy řadíte i vy, nebo prostě jen toužíte po lepší fyzičce a po schopnosti se umět alespoň trochu bránit, vyzkoušejte kickbox!

Co je to kickbox?

Kickbox je bojové umění, které oproti boxu nepoužívá ruce, ale spodní polovinu těla. Během výpadů se nejběžněji používají kopy, ale setkáváme se i s prvky jiných bojových umění. Techniky kickboxu se hodně liší i podle toho, pro jakou se rozhodnete školu.

Zatímco v západním kickboxu je přípustné za určitých okolností používat při boji i ruce, thajský box připouští používání loktů a kolen. Kardio a dynamický kickbox je zase spojením klasického kardio cvičení (obvykle aerobicu) a bojových výpadů. Typická je pro něj rychlost provedení a absence soupeře. (Rozhodně si ale nemyslete, že vám tento typ kickboxu nic nedá a že to bude pohoda.)

Účinky kickboxu na vaše zdraví

Cvičit se nám nechce jenom proto, že je to cesta k naší vysněné postavě, ale i kvůli dalším účinkům, které má pohyb na naši psychiku a zdraví.

Co se týče kickboxu, ten může:

  • Posílit svaly
  • Posílit zdraví kardiovaskulárního systému
  • Zlepšit koordinaci pohybu
  • Zlepšit rovnováhu
  • Pozvednout vaše sebevědomí
  • Zlepšovat spánek
  • Zlepšovat náladu

V neposlední řadě se budete cítit mnohem jistější. Budete ovládat (alespoň) základy bojového umění, takže budete mít větší šanci se ubránit případnému útoku. (Kickbox není sebeobrana, ani Krav Maga, ale pořád je lepší něco než nic.)

Jak s kickboxem začít?

V první řadě potřebujete mít správné oblečení. U žen se za něj považuje pohodlné tričko a legíny, které vám díky elasticitě umožní bezproblémový výkop. Dále se zaměřte na správný výběr školy, ve které budete brát lekce. (U cvičení kickboxu doma si můžete bez zkušeností i ublížit.) Je docela možné, že ve škole zjistíte, že potřebujete mít i dodatečné chrániče. (Rukou, hlavy….) V takovém případě se informujte, zda je možné si je na místě zapůjčit.

Na co si dávat pozor

Všichni jsme už někdy viděli nějaký akční film, ve kterém hlavní protagonisté bojují s padouchy za pomoci drsných kopů a dalších (téměř akrobatických) kousků. Proto je celkem snadné vžít se do role a nechat se trochu unést. Což je samozřejmě špatně.

Začátečník musí:

  • Dávat pozor na příliš prudké a ambiciózní pohyby, kterými si může způsobit zranění
  • Znát své možnosti a kondici (můžete si vyhodit rameno, koleno, nebo kyčel)
  • Brát v potaz rozhodnutí lékaře (pokud byl v minulosti nějaký vážný úraz, nebo jste po výměně kloubu)

Tenhle typ sportu určitě nebude dobrý ani pro ženy s nadváhou, omezenou hybností nebo s nemocemi plic a srdce.

Lákal vás někdy kickbox? Pokud ano, našla jste odvahu ho vyzkoušet?

 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *